neurones Recull de
recursos per a
L'EMPRENEDORIA
SOCIAL A CATALUNYA
logoGeneralitat

logo
Per a rebre assessorament i acompanyament Per obtenir suport
econòmic i finançament
Per ampliar coneixements Per generar sinergies Per compartir espai i equipaments Recerca i altres
Vols formar part del Recull de Recursos per a l'Emprenedoria Social a Catalunya?
GLOSSARI Emprenedoria social Economia social i solidària Innovació social Impacte social Base de la Piràmide Escalabilitat Capital risc social
   
Verkami
  • Tipologia
    • Assessorament
    • Finançament
    • Formació
    • Espais
    • Intercanvi
  • Fase de la iniciativa emprenedora
    • Incubació d'idees
    • Creació
    • Creixement i expansió
Avinguda Ernest Lluch, 32, TecnoCampusMataró 2, 08302 Mataró
931 696 555
info@verkami.com
http://www.verkami.com




Què ofereix

Verkami és una plataforma de crowdfunding, inicialment concebuda per a projectes creatius però que ha anat adaptant el seu camp d'acció a les propostes rebudes.

El crowdfunding, o "micromecenatge", és una manera directa de finançar projectes amb la suma d’aportacions individuals. A Verkami, el sistema de crowdfunding permet que les creadores i creadors mantinguin tots els drets sobre les seves obres, i ofereixen al públic mecenes que els ajuda a finançar els seus projectes recompenses en forma de creacions i productes exclusius, experiències úniques, edicions limitades, marxandatge, accés a descàrregues, etc.

Només els projectes que en el termini de 40 dies arriben com a mínim al 100% de l'objectiu de finançament que prèviament s'han marcat, reben els diners aportats pel mecenatge. En cas contrari, les quantitats que cada persona s’han compromès a aportar no es fan efectives i el projecte no rep el finançament.

Els servei de Verkami equival a un 5% del cost del projecte més una comissió bancaria.

Com adreçar-s'hi

Des de la pàgina principal de Verkami es pot accedir a “comença el teu projecte”, on s'han de donar les dades personals i fer una descricpció del projecte: en què consisteix, quants diners es necessiten i en què es pensen utilitzar, quins nivells d’aportació s'han pensat establir i a canvi de quines recompenses

L'equip de Verkami avalúa el projecte i en un termini de 10 dies respón sobre la seva admissió. Cal que el projecte d'adeqüi a la línia de treball de Verkami (impuls de projectes creatius i innovadors)

Activitat

Verkami neix el 2011 i des de llavors s'ha consolidat com una de les principals plataformes de crowdfunding del sud-oest d'Europa. Algunes de les seves xifres fins el 2013 són:

- 183.000 persones usuàries
- 122.000 aportacions
- 10 M d'euros recaptats en 3 anys
- 70% d'èxit de les campanyes
- 1.900 projectes en els tres anys
- augment del núm. de projecte presentats: 953 el 2013 (61% més que el 2012)
- augment de la mitjana d'aportació per projecte: 3.352 euros (2011), 4.032 euros (2012) i 4.792 euros (2013)
- 100 creador@s ja han fet més de 20 campanyes per als seus projectes
- quasi 31.000 persones usuàries han contribuït a més d'una campanya

A nivell qualitatiu, entre altres assoliments, Verkami ha conribuït a:
- el documental que ha estat rècord europeu de crowdfunding el 2013, amb 348.830 euros de recaptació de 8.101 mecenes
- un dels 10 descobriments arqueològics més importants de la història, segons National Geoghaphic
- un dels 9 submarins del món que ha vistjat a les produnfidats del mar
- un premi Goya i un Gold Award de Disseny
- 100 nous discs el 2013

A qui va adreçat

Verkami es dirigeix a projectes i creadors i creadores independents que busquen finançament per materialitzar les seves idees; el seu públic i comunitat, convertit en mecenes, rep recompenses exclusives a canvi de les seves aportacions.

Entitats promotores:

Verkami